Alla inlägg under mars 2015

Av middleaged - 20 mars 2015 15:44

Ibland får man små påminnelser av livet .... många kallar det sammanträffanden, andra kallar det slumpen ... eller kanske ödet?

Jag har iaf slutat tro att det bara är ren slump att saker dyker upp i huvudet, drömmarna eller till och med i verkliga livet.

Det är små påminnelser om något som varit eller som skall komma. Något som betytt mycket för en ... eller som varit jobbigt och gjort ont. :-(

Ibland behöver man bara påminnas om dem för att stanna upp och minnas, ta lärdom och kanske glädjas lite grann.


Trevlig helg!

/A

Av middleaged - 16 mars 2015 10:07

Den sitter som en klump i halsen ... som gör det svårt att svälja och ibland även att andas lugnt och sansat. Oron ... för allt det som jag inte kan påverka, som jag inte ens vet om det kommer att ske!!


Varför är det så lätt att hamna i det eviga "katastroftänkandet" ... jag är ju inte dum, jag vet ju att det bara är negativa fantasier, inget verkligt alls. Ändå hamnar jag där ...


Jag jobbar verkligen på att bara leva i nuet ... men det är ju så svårt, HUR GÖR MAN?
Hjälp mig att fatta! Hjälp mig att knäcka koden ...   

/Jag

Ovido - Quiz & Flashcards